یزدفردا:بيش از هزار سند تاريخي و قديمي در دو ماهه نخست سال جاري از سوي مردم به سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد اهدا شده است.

یزدفردا:بيش از هزار سند تاريخي و قديمي در دو ماهه نخست سال جاري از سوي مردم به سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد اهدا شده است.
به گزارش یزدفردا " اين اسناد مربوط به موضوعات مختلف اجتماعي در دهه هاي گذشته مي باشد كه همگي از ارزش بالايي برخوردارند.
 از اين اسناد اهدايي بيش از پانصد برگ نامه، دستخط  و مجله قديمي توسط خانم گلين صدر، دختر صدرالعلماي يزد  و از بانوان نيكوكار اين ديار، به اين سازمان اهدا شده است.
نسخه هايي از روزنامه قديمي معرفت كه در سال1288 ه.ش توسط حاج ميرزا ابوالقاسم افتخارالعلما در يزد به رشته تحرير درآمده است و نيز نسخه هايي از روزنامه مخبر يزد به سردبيري سيد علي مدرس در سال 1293ه.ش از جمله اسناد مهم و قديمي اهدا شده توسط ايشان مي باشد.
 همچنين  در بين اين اسناد، روزنامه ناهيد تهران كه در سال 1303ه.ش چاپ مي شده و روزنامه هاي پروانه و ناقور منتشره در سالهاي 1289و1288 ه.ش در اصفهان  و نيز روزنامه گل آتشي شيراز كه در سال 1300 ه.ش منتشر مي شده از جمله اسناد اهدايي اين بانوي فرهيخته يزدي مي باشد.
اسناد مذكور پس از دريافت، در بخش پيش آرشيو سازمان ارزشيابي شده و پس از طي مراحل ضدعفوني، آفت زدايي، طبقه بندي، فهرست نويسي و ثبت در نرم افزار مربوطه  در گنجينه اسناد نگهداري مي شوند.اين اسناد مهم و تاريخي، چراغ راهي در پژوهش ها و تحقيقات محققان خواهد بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا